Akquiseblog

Gute Akquise kann so einfach sein


Geklickt im Juni

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Akquiseinstrument E-Mail Footer

Es ist mir ein Rätsel, warum nicht viel, viel mehr Nutzer
ihren E-Mail Footer als Akquiseinstrument nutzen.
(Der Footer ist diese kleine Signatur am Ende einer E-Mail)

Bei den meisten sieht er so aus, wenn denn überhaupt ein Footer standardmässig angehängt wird.

Marianne Mustermann
Texterin mit Leib und Seele
Musterstrasse 7
12345 Musterstadt
Tel: 01234-56789
www.mustermann.de

Das ist nicht verkehrt, immerhin kann man sofort sehen, wer einem schreibt,
es gibt die Kontaktadresse, die Rufnummer und die Website. Was oft fehlt ist
die E-Mail Adresse. Und ein wenig Werbung in eigener Sache.
So ein kleiner link auf das eigene Blog, einen aktuellen Artikel, ein Workshopangebot,
eine interessante Diskussion bei Xing, LinkedIn, facebook oder twitter ist schnell
angelegt und lockt vielleicht den einen oder anderen E-Mail Empfänger, mal auf
den link zu klicken. Mit solchen links werden Sie interessanter, zeigen, dass Sie
aktiv und engaiert sind. Dazu sind das keine platten: “kauf mich doch jetzt mal” links.
Wobei ich es sehr wichtig finde, dass die links sprechen, mir also sofort erzählen,
was sich dahinter verbirgt und nicht solch kryptische Zahlen und Befehle enthalten
wie …/html/3ytz5)a*..!
Ich mache das z.B. so:

E-Mail Footer

 

 

 

 

 

 

 

Das hat mir schon Workshopkunden gebracht, einfach nur, weil ein
Kunde auf einen meiner links geklickt hat und das Angebot gut fand.
Und, wie ist das bei Ihnen?
Nutzen Sie Ihren Footer schon akquisetechnisch? Variieren Sie ihn?
Was ich noch wichtig finde: Dass an jeder E-Mail ein Footer hängt.
Damit ich alle Kontaktdaten immer ganz, ganz schnell finden kann.

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Geklickt im März

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Google – Tipps und Tricks

Diesen guten Beitrag fand ich im Blog von Christa Goede. Er ist sehr, sehr lesenswert!

Na? Heute schon gegoogelt? Bestimmt! Für die meisten von uns ist Google ein täglicher Begleiter: Wir interessieren uns für Personen oder Unternehmen, recherchieren Hintergründe oder suchen das tolle Kuchenrezept, das unbedingt nachgebacken werden wollte. Meist geben wir dafür unseren Suchbegriff in das Suchfenster ein und geben uns mit den Suchergebnissen, die auf der ersten Seite stehen, zufrieden. Aber Google hat noch viel mehr… weiterlesen

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55 ideas how to generate new clients

1. Advertise in a niche magazine or trade publication
2. Ask and answer questions on online forums
3. Ask if you can put your business cards or brochure in local stores
4. Ask your clients to give you a testimonial for your work
5. Ask your satisfied clients for referrals
6. Comment on blogs to bring people back to your website
7. Consider giving a finder’s fee to those who refer clients to you
8. Contact people you used to work with and ask them to send you any work they can’t or don’t want to take
9. Contact your local internet service provider or printing house and offer them a commission if they refer work to you
10. Create a local business directory and use it to get to know other business owners who might later need your services
11. Create and practice an elevator pitch about who you help and what you help them achieve
12. Cross promote with other businesses
13. Do some pro-bono work for a charitable organization with industry links
14. Enter your work into competitions and awards… and win
15. Establish contacts in larger companies like yours that can refer projects they can’t or don’t want to do
16. Find out how you could improve a company’s business and call them with your pitch
17. Get involved in social groups you’re connected to (church, school, university)
18. Get on the radio
19. Get your family and friends to spread the word about your products or services
20. Give something away for free
21. Go to industry events – conferences, association meetings, seminars
22. Have a gimmick that makes you stand out
23. Issue a press release about a story related to your services and try and get it into a local newspaper or a trade publication
24. Join an industry organization and get listed
25. Join your local Chamber of Commerce and get involved
26. Keep in touch with colleagues that offer clients a complementary service to yours and throw each other work
27. Let past and current clients know when you have a new service to offer them
28. Let past and current clients know when you have completed an important project
29. List yourself in online business directories
30. Mail fun promotional items to potential clients (calendars, toys, posters etc)
31. Mail promo postcards to potential clients
32. Offer branded pens and other gadgets at industry events
33. Offer something free to new referrals
34. Offer to give a seminar to a local service club (Lions, Rotary, …)
35. Offer to speak at industry and networking events
36. Participate in a trade show
37. Pitch a story to a blog or resource website
38. Pitch an article to an industry publication
39. Place an ad in an industry newsletter
40. Promote a free first consultation/coaching/assessment service
41. Pull a publicity friendly stunt (think Richard Branson)
42. Research sites your clients are visiting and buy advertising there
43. Run a contest which ties into your services
44. Search-optimize your website and get Google traffic
45. Send a clever holiday greeting to clients showing your work
46. Send out a message to everyone in your address book, LinkedIn connections, Twitter followers and Facebook friends announcing who you help, what you do and what you can offer (and ask them to let their network know about it)
47. Send promotions for your services with your invoices
48. Socialize and always have your business card ready
49. Start a blog and promote it
50. Start a newsletter
51. Submit tutorials or how-to’s to websites
52. Take out an ad in a local newspaper
53. Try Google Adwords
54. Use your email signature as a marketing tool
55. Write an eBook or report for your target market and promote it online

So there you have it, lots of ideas!

Danke Vered!

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